Обележаваље Дана среће
Циљ:
- повећање свести о важности потраге за срећом и добробити светског становништва
- правилан и уравнотежен привредни раст који се темељи на a одрживом развоју, искорењивању сиромаштва и подстицању среће и благостања свих народа
- сарадња и тимски рад ученика
Задатак:
-приказивање и коментарисање видеа који говоре о срећи
-приказивање и коментарисање интервјуа који су ученици унапред припремили
– категорички императив среће: афирмативне поруке- писане на зеленој подлози; на црвеној подлози препоруке шта треба избегавати
-ученици припремају земљиште и саде зеленило као симбол раста позитивне енергије
Закључак:
Срећа је стање ума; Она мора да задовољи унутрашњи осећај задовољства личним постигнућима, али и објективни – када помажемо другима.
______________________________________________________________________________
Са жељом да 8. март буде 365 дана у години , ученице су у оквиру ОЈР -а даривале пригодним поклоном даме и мотивисале их порукама да „Шире љубав“ и “ Буду ослонац саме себи“.
______________________________________________________________________________
Ученици су предложили да фебруар месец буде посвећен обележавању љубави.
Циљеви:
– уочавање важности и неговање међуљудске љубави
– истицање духовног смисла љубави
-разматрање партнерске љубави
Потреба људи да се повежу, да буду блиски и да се у том односу осећају поштовано и поуздано, даје квалитет живота. У говору обично означава међуљудску љубав (љубав између чланова породице ,пријатеља и сл.),али може да означава и љубав према држави,циљу,спорту,идеји. Ученици су обележили и Дан љубави а њихови задаци су били да:
– слушају мини предавање о различитим врстама љубави
-попуњавају унапред припремљену анкету
-дискутују о различитим врстама љубави: сторге, манија, лудус, ерос,агапе, прагма
-праве разлику између заљубљеноси и љубави
-анализирају резултате анкете
-да се упознају са појмовима психопатија и социопатија као и да препознају те елементе у партнерским односима
Закључак до кога смо дошли јесте да живимо у нарцисоидном друштву, у коме влада самољубље а љубав захтева узајамност и одрицање од властитог ега. Неговање поверења, искрености, поштовања и толеранције унутар партнерског односа је од великог значаја за дуговечност љубави. Суштина љубави је у томе да се човек учини бољим него што јесте. Показивање љубави омогућава постизање духовног мира. У томе је духовни принцип љубави.
______________________________________________________________________________
У духу светосавља и празника, са ученицима се водила дискусија о томе како можемо да унапредимо сопствени духовни напредак и будемо још бољи људи.Том приликом смо говорили о стварима које треба да избацимо из наше куће а који би за резултат имали промену нашег унутрашњег стања.Тако смо дошли на идеју да организујемо прикупљање ствари које не користимо и поклонимо их црвеном крсту у Рачи. Закључак до кога смо дошли јесте да једна од врлина које смо запоставили у животу јесте врлина захвалности а практиковањем исте можемо да привучемо позитивна дешавања у наш живот и отворимо врата великих промена.
______________________________________________________________________________
Током месеца децембра ученици су правили разгледнице са симболима из различитих религија. Честитке су биле употпуњене пригодном мотивационом поруком за наступајућу Нову 2024. годину. Разгледнице су подељене наставницима из колектива.
______________________________________________________________________________
Ученици су током месеца новембра били упућени на развијање интеркултуралне компетенције. У одељењу 3/2 су изведене две радионице које су носиле назив”Загонетно представљање” и “Културна разгледница”.
Отвореност за друге културе претпоставља вољу спремност д се нешто ново научи али и узбуђење због сусрета са непознатим.